Man Handmade

Jangan tak percaya, ramai lelaki yang menceburkan diri dalam dunia aksesori kristal sekarang ini. Bahkan promosi dan gahnya business mereka kadang-kadang melebihi kaum hawa. Antara nama-nama lelaki yang sering saya jumpa ketika melayari google ialah Megat Din dan Ustaz Mazuki.

Dan yang saya lihat sendiri dengan mata ialah XCrystal. Kedainya cukup cantik dengan display rack nya yang bercermin-cermin, makin mengerliplah gelang-gelang kristal kat situ. Design pun cukup banyak, berwarna-warni, ada yang besar, ada yang kecil, pilih je lah mana yang berkenan di hati. Kalau lalu di depan kedainya, memang suka cuci mata tapi belum pernah cuci poket lagi.

Ini ada satu kisah menarik. Al-kisahnya mengenai si isteri sedang teruja mencari info tentang gelang kristal.

Isteri : Bang, ramai jugak lelaki yang business kristal kat internet ni. Jom kita join sekali, nak tak?

Suami : Ishh, lelaki mana buat benda-benda macam ni. Abang dahlah macho, muka pun garang, takkan nak menganyam gelang kot…
Isteri : Tak pe lah kalau tak nak join. Crying 1

Suatu hari, si isteri terjumpa rahsia cara-cara membuat gelang kristal, siap dengan gambar- gambar yang cantik-cantik lagi.

Suami : Eh, eh… senang je nak buat gelang kristal ni. Meh abang explore. Abang pun boleh buat, esok kita pegi beli barang nak.

Isteri : Errrr………

Sekarang ni, si suami dah expert menganyam gelang kristal, lebih cepat dan tekun daripada isterinya.
Nanti kita buat design baru ya bang. Holding Hands

No comments:

Post a Comment